OBJAVI I TI SVOJU KNJIGU

Miloš Dimitrijević – Joker

Zdravo,

Moje ime je Miloš Dimitrijević, ukoliko i ti želiš da objaviš svoju knjigu, možda ti, moje kolege i ja, možemo u tome pomoći.

Do sada sam u životu objavio četiri romana (više o njima možeš pročitati na mom sajtu) i neću se zaustaviti dok ne napišem ono najbolje što tek dolazi. Šta je sa tvojim pisanjem?

Želiš da objaviš knjigu, ali ne znaš kako?

Gotovo da sam siguran da svaki čovek na svetu može napisati knjigu, jer svako od nas doživljava i proživljava različita iskustva i neretko o tim iskustvima ili iskustvima nekih drugih ljudi, ponekad nešto i napiše. U vreme kada smo bezmalo svi postali neka vrsta pisaca, tako što skoro svakodnevno objavljujemo svoje statuse na društvenim mrežama, možda je došao trenutak da neki od vas odluče da napišu knjigu. Pa, da!

Svakodnevno zapisuješ svoje misli, pišeš priče, pesme, možda i romane. Zar to nije sjajno?

Moje kolege i ja smo odlučili da ti pomognemo da objaviš svoju knjigu.

Najpre je potrebno, naravno, da napišeš knjigu. Ukoliko već imaš napisanu knjigu ili zbirku priča, pesama, ovo je pravo mesto za tebe i pročitaj dalje uputstvo za slanje rukopisa.

U nekoliko narednih koraka će biti objašnjeno šta ti je dalje činiti.

Potrebno je da pošalješ e-mail koji treba da sadrži sledeće:

Ime i prezime

• e-mail adresa putem koje ćemo te kontaktirati

• Tvoja kratka biografija koja će sadržati najvažnije detalje o tebi

• Podatak o tome da li si već objavljivao/la knjige ili je ovo prvi put da pokušavaš

• Naslov knjige, žanr knjige i broj reči u knjizi

• Kratak sinopsis knjige (možeš ga napisati i ti, nije potrebno da angažuješ nekog drugog)

• Prvih 10 strana knjige (RUKOPIS POSLATI ISKLJUČIVO U WORD FORMATU)

Sve ovo ćeš potom poslati na e-mail adresu: knjizevniagenti@gmail.com

Nakon što primimo tvoj e-mail, dobićeš odgovor u roku do 30 dana ukoliko procenimo da je ono što je napisano moguće proslediti dalje izdavaču radi štampanja tvoje knjige. Ukoliko procenimo da rukopis nije zadovoljavajuć za štampu, možemo te usmeriti kako da nastaviš da radiš na svom pisanju i da nas potom ponovo kontaktiraš.

Nakon što te obavestimo i prosledimo tvoj kontakt izdavaču, naš posao se tu završava.

Izdavač će potom stupiti sa tobom u kontakt i zatražiti da mu pošalješ ceo rukopis tvoje knjige. Ukoliko dobiješ potvrdu od izdavača da je tvoj rukopis prihvaćen, dalje nastavljaš da o svim detaljima oko izdavanja knjige pregovaraš sa izdavačem.

Želimo ti puno uspeha!

VAŽNO:

Molimo vas da nam ne šaljete cele rukopise na čitanje, tako poslat e-mail nećemo uzimati u razmatranje iz razloga što nećemo imati dovoljno vremena da pročitamo rukopise drugih potencijalnih autora. Budite solidarni.

Uslugu posredovanja u izdavanju knjige plaćate nakon potpisivanja ugovora sa izdavačem. (ukoliko želite – hvala, ukoliko ne želite – opet, hvala)

Podeli:

KAKO PREŽIVETI KATASTROFU?

Kako preživeti katastrofu? Definitivno, odgovor na ovo pitanje danas nema cenu. Spada u red, onih, najskupljih.

Zaista, kada malo bolje razmislite, stanje stvari koje je „preuredio“ ovaj Covid-19, preti da zauvek promeni svet.

Čitava društva su pogođena i gotovo da nema čoveka čija misao nije usmerena ka ovoj nesreći koja je zadesila, bezmalo, čitavo čovečanstvo.

Neki bi rekli da je ovo šansa, neki će reći da je praksa pokazala da kriza ne može biti šansa. Opet, ako se uzdamo u činjenicu da je čitav život satkan od šansi, promašaja i pogodaka, dolazimo do spoznaje da će i nakon ove krize, prouzrokovane korona virusom, neko iskoristiti novonastale okolnosti i pretvoriti šanse u pogotke.

Katastrofa je, čini se za neke, već tu. Već im se dešava i već je proživljavaju, a da ni ne misle o tome da pravi izazov možda tek sledi nakon što virus korona zauvek postane prošlost.

Već imamo prilike da čitamo na portalima kako se stanje kroz koje prolazi čovečanstvo dobrano odrazilo na međuljudske odnose. Dok su jedni, čini se, postali kritičari međuljudskih odnosa pre korone, drugi pak pričaju o odnosima posle korone. Tek jedan mali broj, oni treći, razmišlja o tome: šta sa odnosima u vreme korone?

Zaista, kada vi uistinu živite?

Da li baš uvek živite u prošlosti i budućnosti, ili dopuštate sebi katkad da proživite pomalo i sadašnji trenutak. I ko je uopšte rekao da će sve ovo olako proći i da ćete se vratiti svim onim običnim, a sada tako nedostižnim, stvarima koje ste imali u životu? Ko je uopšte rekao da bi trebalo da prespavamo sadašnji trenutak i sačekamo bolje dane za život?

Ne sećam se da sam negde čuo, niti pročitao kakav sličan savet.

Zato, ljudi, živite sada! Živite najbolje što možete, što duže možete! To je suština.

Katastrofa! Tako strašna reč. Da li je?

Toliko smo se katastrofa u filmovima nagledali i u knjigama načitali. Evo, čak i u mojoj poslednjoj knjizi možete čitati o katastrofi. Ne mogu da verujem ni da sam je napisao tako kako sam je napisao. Nedavno me je jedan prijatelj pozvao telefonom i rekao: „Čoveče, sada imam vremena da pročitam tvoj roman. Predikcijski, nema šta!“

Eto, i to se dešava. Predvidi čovek nekada neku moguću budućnost.

Elem, sve te katastrofe. Ostavite ih po strani ljudi. Kome je još stalo do katastrofe? Verovatno ima onih kojima i jeste stalo do toga, ali, razmislite, sigurno je mnogo više onih koji to ne žele, te iz tog razloga, zaista čvrsto verujem, da nema razloga za brigu.

Jedino je važno da sačuvate sebe i svoje bližnje sada, sve ostalo će već doći na svoje. Ako se nešto i promeni, pa šta? Svet se menja inače, kroz vekove. Menjao se i pre nas, menjaće se i posle nas. Uvek će se svet menjati, dokle god mi na njemu postojimo.

Šta je važno da uradite po mom shvatanju?

Potpuno dopuštam da postoji mogućnost da je ovo što ću napisati pogrešno, te vas zato ni ne pozivam da to i učinite, već samo predlažem, a vi ćete svakako odlučiti šta je najbolje za vas.

Po mom shvatanju, važno je ne stajati u mestu sada.

Šta to znači?

To znači da je potrebno da vreme koje nam je sada dato, da ne radimo ništa i čekamo da opasnost od virusa prođe, iskoristimo na najbolji mogući način.

Neki od vas su sigurno razmišljali u tom pravcu, ali možda nisu uspeli da se skoncentrišu na trenutak koji nam je poklonjen da radimo na sebi.

Tako je. Upravo to sam želeo da vam predložim. Radite na sebi.

Kako?

Lako je. Samo vam je potrebno da razmislite koji su to talenti koje posedujete, a niste imali vremena da ih razvijete. Siguran sam da svako od vas ima bar jedan talenat koji nije dovoljno razvijao.

Moj talenat je pisanje. Razvijao sam ga godinama. Razvijam ga još uvek.

Sada je došao trenutak kada sam uhvatio sebe da razmišljam o svom talentu na jedan drugačiji način.

Umesto što bih, kao i inače, sedeo i radio na novom romanu, shvatio sam da mogu sa ovim talentom da radim i još neke druge stvari. Recimo, mogu da se bavim copywritingom i to veoma uspešno iz razloga što imam, pored talenta za pisanje, i veoma bogatu poslovu karijeru iza sebe, tako da sam na svom sajtu pokrenuo i tu opciju i već ima određenih pomaka u tom smeru.

Novi izazovi me pokreću. Ovo je jedan od izazova.

Šta pokreće vas? Jeste li razmišljali na sličan način? Koji su vaši taleni?

Probudite ih i pokrenite ih. Već nakon par dana uhvatićete sebe kako razmišljate da i nije tako teško preživeti katastrofu.

Sve je do vas!    

Živeli!

Photo by engin akyurt on Unsplash

Podeli:

Copywriting

Zbog čega je potrebno da angažujete copywriter-a?

Vrhunski majstori pisane reči mogu uticati na ponašanje kupaca.

Ova rečenica je upravo ona koja na najbolji mogući način opisuje pojam copywriting-a.

U svetu u kome živimo postoji onoliko različitosti koliko smo mi spremni da primetimo. Postoje različiti ljudi pre svega. Postoje različite navike, postoji mnogo toga različitog i postoje različiti pogledi na ono što nas okružuje.

Dobar copywriting je danas jedna od najmoćnijih alatki uz pomoć koje jedna kompanija ostvaruje prednost u odnosu na drugu kompaniju. Isto važi i za preduzetnike, mikro, mala i srednja preduzeća. Svaki posao kojim se bavite ima prostora za copywriting, onoliko koliko vi razumete da vam je potreban.

Posao copywriter-a je da omogući da kompanija, preduzetnik ili preduzeće budu primećeni pored toliko istih poslova. Jedan proizvod se razlikuje od drugog taman toliko koliko je copywriter uspeo da ga ispromoviše. Te iz toga proizilazi da je vaš posao da radite svoj posao, a moj da vam pomognem da u svom poslu budete ispred drugih, ali samo uz uslov da moj posao možete da ispratite svojim kvalitetom.

Brzo misli, brzo radi, polako donosi odluke!

Još jedna vrlo moćna rečenica, zar ne? Složili ste se? Odlično nam ide. Sada možemo da nastavimo dalje.

Moje ime je Miloš Dimitrijević. Imam nešto više od 40 godina života i, verovali ili ne, više od 25 godina radnog iskustva.

Imao sam dobrog učitelja. O tome ću nekom drugom prilikom.

Moje iskustvo u poslovnom svetu započinje u ugostiteljstvu, a kada jednom prođete kroz ugostiteljstvo, onda vam je sve kristalno jasno i nastavljate da se profilišete.

Po zanimanju sam diplomirani pravnik. Gotovo čitavo vreme svog rada se bavim ekonomijom, sa povremenim primesama kreativnog u njoj.

U svetu, kažu mi poslovni partneri iz inostranstva, da biste postali direktor jedne kompanije, koja se bavi proizvodnjom najprodavanijeg soka, morate najpre da naučite da ređate flašice u rashladnu vitrinu.

Šta nam ovo govori? Najmanje dve važne stvari. Prva je ta da ćete kao direktor jednoga dana i te kako ceniti rad čoveka koji ređa flašice, a druga da biste postali i dospeli na tako jedno odgovorno mesto, morate najpre da prođete kroz čitav lanac različitih radnih mesta i kao direktor imate jasnu sliku o strukturi koja vam je ustupljena na upravljanje.

Jasno je da sam hteo da naglasim važnost svakog posla iz razloga što je svaki posao, bez izuzetka, podjednako važan za čitav sistem.

Nakon ugostiteljstva, bavio sam se trgovinom (najpoznati brendovi obuće, postali su moja preokupacija). Prodaja je najzanimljivija stvar u biznisu. Ta sposobnost da prodaš svoj proizvod i da neko kupi ono što mu prodaješ, deluje u najmanju ruku kao kakvo savršenstvo. Ukoliko u tebi sve zatreperi samo pri pomisli da ćeš možda nešto prodati, ti si stvoren za velika dela.

Prodaja ima nekoliko segmenata, te sam se ja oprobao u svakom i tako dospeo do mesta direktora izvoza jedne vrste robe. Uspeo sam da izvezem proizvod u 12 zemalja sveta, od Kanade do Australije, za svega godinu dana. Reč je o potpuno nepoznatom proizvodu. Onda je potpuno jasno koliko znanja i upornosti i koliki je napor bilo potrebno uložiti i dospeti na sva ta tržišta.

U međuvremenu sam se iz hobija bavio i pisanjem. Pisao sam i napisao, a i objavio (do sada) 4 romana o kojima možete više pročitati na ovom sajtu. Godine 2009. sa prijateljem pokrećem mesečni magazin PROOGA, koji se bavio mladima. Imali smo sjajnu ideju da predstavimo mlade, uspešne ljude i da njihova lica budu na naslovnim stranama. Nakon dva broja smo odustali. Ekonomska kriza koja se baš tada izdigla i nadvila nad nas, bukvalno nam je uništila projekat preko noći.

Zbog čega sam napisao sve ovo prethodno o sebi, a nisam napisao ni polovinu onoga čime sam se još bavio do sada? Zbog toga što iskustvo koje stoji iza mene, jasno može da pokaže i odredi svu snagu jednog copywriter-a.

Ukoliko vam je potreban kvalitetan copywriting (tekst koji će da unapredi prodaju u vašem biznisu) ili content marketing (tekst koji će ojačati vaš brend), kao i kvalitetan savet, potražite moje usluge.

Za više informacija i mogućnost saradnje, kontaktirajte me putem moje fb stranice klikom ovde ili mi pošaljite e-mail na: copywritermilos[at]gmail.com

Srdačno vaš,

Miloš Dimitrijević

Podeli:

KAKO PRODATI ROBU ILI USLUGE?

Danas kada je čitav svet zastao, negde se i potpuno zaustavio, usled pandemije koju je prouzrokovao virus Covid-19, nije nimalo jednostavno govoriti o biznisu i kako nastaviti dalje.

Mišljenja su podeljena. Od onih da ništa više neće biti isto nakon pandemije, do onih da će svet nastaviti uobičajenom putanjom da se okreće oko sunca.

Elem, da se vratim temi, a to je kako prodavati?

Prilično je lako, ukoliko imate dobar osećaj za biznis. Sa druge strane, ništa teže, niti zahtevnije ukoliko ste totalni početnik ili ukoliko ste tek pomalo zainteresovani da postanete dobar prodavac robe ili usluga.

Kako prodaja funkcioniše?

U zavisnosti od vrste robe, prodaja će funkcionisati na nekoliko načina, ipak svaki od tih načina se razlikuje onoliko, koliko vam je potrebno da se setite profesionalnog prodavca koji je na vas ostavio nezaboravan utisak dok ste odabirali najbolji parfem i pomogao vam u tome. Možda dok ste birali savršen par cipela? To je zanimljivo, zar ne? Koliko vam je zaista važno da se posavetujete sa prodavačicom dok pazarite novi par obuće? Pretpostavimo da vam to znači puno i pretpostavimo da u isto vreme u osobi koja pokušava da vam proda obuću vidite i saveznika i protivnika koji jedino želi da vam izbije novac iz džepa.

Tako nekako funkcioniše čitava prodaja, u zavisnosti od toga šta, kome i kako prodajete?

Da krenem od ovog poslednjeg: kako prodajete?

Imati specifičan pristup prodaji, može biti od najveće važnosti za vaš dalji razvojni put.

Prodavati nešto na svoj način je ono što se traži, tj. ono što će zasigurno zauvek napraviti razliku između dobrog , lošeg i osrednjeg prodavca.

Kako postati dobar prodavac robe ili usluga?

Ovo pitanje je jedno od najskupljih pitanja svih premena, današnjice, reklo bi se, naročito.

Ukratko, sve je u vašoj svesti. Sve je u vašem pristupu prodaji. Sve je u vašem osećaju i sve je u tome da li želite da se nadmećete sami sa sobom. Ukoliko sebi postavite cilj da ćete ove nedelje prodati više robe ili usluga, negoli prethodne i ostvarite ga, vi ulazite u rang prodavaca profesionalaca.

Šta vam je za to potrebno? Veštine.

Kako možete doći do veština? Možete lako, istražujte malo. Možda bih i ja mogao da vam u tome značajno pomognem. Pratite me na facebook-u i tamo ćete moći da pročitate neke od mojih tekstova.

Priča, priča, priča je najvažnija veština koja vam je potrebna da biste postali uspešan prodavac.

Sa druge strane priča, bez prethodno stečenog znanja o robi ili uslugama koje prodajete, nema ama baš nikakvu prednost sama po sebi.

Suština same prodaje je u promociji sopstvenog znanja pred kupcima. To je sve.

Ukoliko uspete da impresionirate kupca i svojom pričom ga uverite da kupuje pravu stvar, vi ćete postati profesionalac. Pritom, ne zaboravite da proizvod ili usluga koju prodajete mora biti vrhunskog kvaliteta, jer u suprotnom dovodite kupca u zabludu i u situaciju da bude prevaren, a to je ono što vam se nikako, nikada u poslu ne sme dogoditi.

Na kraju, recimo da je moj posao da prodajem pisani sadržaj.

Sadržaj koji pišem mora biti dobar. Nakon što ga napišem, trebalo bi da ga prodam.

Šta mislite, hoću li uspeti da ga prodam?

Ukoliko ste u ovom tekstu pročitali nekoliko rečenica koje vam mogu biti od koristi, to znači da sam vam prodao sadržaj. Nisam zaradio novac, ali sam dobio nešto mnogo više od toga, vaše poverenje i pažnju.

Zapamtite to, ukoliko želite da postanete profesionalni prodavac, poverenje i pažnja prodaju mnogo više, na odloženo. Ukoliko ste shvatili prethodnu rečenicu na pravi način, nema sumnje da je pred vama svetla budućnost jednog profesionalnog prodavca robe ili usluga.

Ukoliko vam se ovaj tekst svideo, možete ga podeliti na svoj zid ili lajnu.

Ukoliko vam bilo kada u budućnosti bude zatrebao kvalitetan copywriting (tekst koji će da unapredi prodaju u vašem biznisu) ili content marketing (tekst koji će ojačati vaš brend), a vi se ne ustručavajte da za tako šta potražite moje usluge, usluge jednog pisca.

Za više informacija, možete me kontaktirati putem sledeće fb stranice klikom ovde

Srdačno vaš,

Miloš Joker

.

Photo by Jon Cellier on Unsplash

Podeli:

BIZNIS POSLE KORONE

Zasigurno da je najskuplje pitanje danas, pored pitanja o tome kako zaustaviti virus i izlečiti ljude širom planete, pitanje: Kako nastaviti sa biznisom posle korone?

Gotovo da nema čoveka na kugli zemaljskoj koji nije sebi i drugima postavio ovo pitanje.

Moguće je i da ni najveći i najuspešniji biznismeni sveta nemaju odgovor, ali jedno je sigurno, imaju ideje. Nove ideje. Sve se uvek sastoji od novih ideja i od toga kako ih sprovesti u delo. Od ideje do realizacije, najomiljenija i najneomiljenija rečenica u biznisu.

Ukoliko iz sadašnje perspektive posmatrate biznis, deluje gotovo nemoguće sagledati sve posledice koje će sa sobom doneti i odneti Covid-19. Nezahvalno je, neki kažu, i razmišljati o biznisu, važno je sačuvati zdravlje. Ovo je tačno. Ali, isto tako je tačno i da će život nastaviti da postoji i nakon što virus koji je napao gotovo čitavo čovečanstvo bude savladan. Najzad, čovek ima sposobnost da se prilagodi svakoj novonastaloj situaciji, svakom novom izazovu. Oni koji budu imali sposobnost da gledaju daleko u budućnost će moći da budu oslonac čitavom društvu i svojim novim idejama, koje se već negde tamo rađaju u njihovim glavama, povedu druge napred.

Jedan od onih koji će možda potražiti ili stvoriti sebi neki novi posao bi mogao/la biti i ti, bih mogao biti i ja.

Pisanje je jedna od opcija, kreativno pisanje.

Možda da razmislite najpre o ličnom marketingu. Neki od vas će ovde zastati i pročitati još jednom prethodnu rečenicu. Jeste li je pročitali? Pa, da. Lični marketing. Da li ste ikada razmišljali o tome dok ste kačili selfije na društvene mreže? Jeste li? Ponekad? Često? Koji je vaš odgovor na ova pitanja?

Srž svakog biznisa je u kvalitetnom marketingu. Marketing pre korone i marketing posle korone definitivno, baš kao i mnoge druge stvari, neće biti isti bar neko vreme, duže ili kraće. Da li je tu vaša šansa? Razmislite, kakav je to način na koji možete iskoristiti marketing? Da li ste spremni da se ponovo aktivirate kao nikada i pokrenete sebe i sopstveni biznis koji sada trpi i čeka da virus napusti ovu planetu?

Ukoliko ste razmislili i ukoliko je vaš odgovor potvrdan, a vi se nekada prisetite da ste, u doba pandemije, mogli da pročitate jedan tekst koji vas je podstakao da idete dalje. Prisetite se i osobe koja ga je napisala i prisetite se da ta osoba može možda u bliskoj budućnosti napisati još koji tekst koji će pomoći vašem biznisu nakon korone.

Ukoliko vam se ovaj tekst svideo, možete ga podeliti na svoj zid ili lajnu.

Ukoliko vam bilo kada u budućnosti bude zatrebao kvalitetan copywriting (tekst koji će da unapredi prodaju u vašem biznisu) ili content marketing (tekst koji će ojačati vaš brend), a vi se ne ustručavajte da za tako šta potražite usluge jednog pisca.

Za više informacija, možete me kontaktirati putem sledeće fb stranice klikom ovde

Srdačno vaš,

Miloš Joker

.

.

.

.

.

.

Photo by: Rex

Podeli:

Check now on Amazon

A novel Time Paradox – Serbian award-winning novel in 2019 year. Milos Joker’s fourth, but first on Amazon.

Kindle or Paperback? You can choose when you click or tap here

SYNOPSIS:

When given the choice between reclaiming the lost love of your life, and fulfilling your God-given destiny, what would you do?
One-hundred years into a dystopian, war-torn future, lives Paul Willis, Professor, and editor-in-chief of one of the few remaining, Government-sanctioned news magazines. His life is one of hard work, frequent inebriation, and longing for a past no one remembers anymore. But there is more to Professor Paul than initially seems, and the secret he hides may end up costing him everything.
In the present time, Angela is a successful lawyer whose life has taken a turn for the worse. She has searched far and wide for her missing lover Stefan, to no avail, and the wound he has left in her heart is starting to grow infected. As longing turns to desperation, she starts finding the advances of her longtime friend Liam more and more palatable. But Liam has secrets of his own.
A novel about a man, chosen by God, to stand against the devil himself. A book about star-crossed lovers, longing for each other across time and space.A story about good and evil.Hope and desperation.
Sin and forgiveness.

About Milos…

Milos Dimitrijevic, known to his friends as Joker, is a Serbian lawyer and author, born in Nis, Serbia, 1978.
His childhood has been a fulfilling, happy time, periodically interrupted by an unfortunate string of wars. This is reflected in his writing, as Milos often contrasts grim and bleak themes like war and oppression, with the more optimistic ones such as love and faith.
Time Paradox is his fourth novel, and the first one to be published in English.
Time Paradox is his fourth novel, and the first one to be published in English.

Kindle or Paperback? You can choose when you click or tap here

Podeli:

KAKO SEBI ULEPŠATI DAN U 2 KORAKA???

Pitanje svih pitanja: “Kako sebi ulepšati dan?”

Zapravo, ukoliko malo bolje razmislite, zaista vam nije potreban ničiji savet. Dovoljno je da sami sebi odbrusite nekoliko oštrih rečenica i pred ogledalom uputite (opet sebi) nekoliko oštrih pogleda. Zašto?

Kroz rečenice ćete čuti svoj neveseo glas koji će vas onog trenutka kada dopre u vaš mozak podsetiti na činjenicu da ste nekada ipak bili u stanju da se od srca nasmejete. Pokušajte da stojite pred ogledalom i da se smejete. Naglas. Čudno, pomalo uvrnuto, zar ne? Da li je? Možda ipak i nije – jer – koliko se često zaista smejete? Hm? Pa, da. Onako, prilično, ne smejem se uopšte, stalno. Bili bi ovo neki od vaših pojedinačnih odgovora.

Ukoliko ste savladali tehniku smejanja sebi u ogledalu, onda vam ovaj drugi korak uistinu neće nimalo teško pasti. Svakako, reč je o vašem pogledu. Kakav je? Kakav je zaista? Budite iskreni prema sebi. Pogledajte se. Gledajte se dugo i dobro u ogledalu. Gledajte u svoj pogled. Kakav je sada? Razaznaje se pomalo, ali ipak nedovoljno da biste dali konkretan odgovor.

Uputite sebi sada jedan oštar pogled, onaj mrziteljski. Kako izgledate? Strašan prizor ili ste ipak to vi? Šta želite da budete? Strašan prizor, strašna pojava, namrštena hodajuća ljudska skalamerija ili možda osoba koju će svako rado pogledati? Odluka je svakako samo vaša.

Sada ćete pomisliti: “Pa da, ali ja imam toliko problema, kako da budem nasmejana (nasmejan)?”

Pa šta, zar ih nemamo svi? Mislite da su tuđi životi lišeni problema. O, ne! Nikako. Suština je u tome da se neko samo lakše sa njima nosi. Kako? Pitajte njihovo ogledalo.

Da zaključimo. Ulepšati dan u dva koraka. Oštrim rečenicama dodati malo začina u vidu nekoliko ljubaznih reči koje neće suštinski promeniti njihovo značenje, ali će zvučati kudikamo prijatnije sagovorniku. Oštrom pogledu dodati prstohvat sreće i jednu kafenu kašičicu osmeha.

To bi bilo sve, za početak.

Sada, možete postupiti po uputstvu i ulepšati sebi dan.

Oh, da. Da ne zaboravim. Ulepšaćete ga i drugima!

Živeli!   

Piše: Miloš Dimitrijević Joker

Photo by Priscilla Du Preez on Unsplash

Podeli:

Tajna uspeha – ili – Kako privući pažnju čitalaca?

Pitanje svih pitanja koje opseda kompletnu ljudsku populaciju, ne samo danas, već stotinama godina unazad, baš kao što će to činiti i stotinama godina unapred.

Interesantno je da čovek kao svesno i misleće biće biva neretko opsednut tajnama. Tajna koja u većini slučajeva predstavlja nešto što vam je neko verbalno poverio na čuvanje, postaje i pretvara se neretko u nešto poptpuno suprotno sopstvenoj svrsi.

Zaista, je li iko sačuvao do smrti kakvu veliku tajnu i poneo je samo za sebe na onaj svet, bez da je pre toga nije podelio sa bar jednom osobom? Nisam siguran. Iako jeste, treba toj osobi nekako posebno odati priznanje, jer to danas predstavlja pravu  retkost.

Imamo i one druge vrste tajni koje su nam svesno podmetnute ili predstavljene na taj način da nas mame da ih dotaknemo, jer su nam lako dostupne – u vidu knjige na primer – i samim tim ostavljene u prostoru vremena da ćute i čekaju da ih pokupimo i otkrijemo šta u njima piše? U nekima piše o tajnama ljubavi, u nekima o tajnama svemira, o tajnama brze zarade, o tajnama uspeha, o tajnama uspešnog života, u nekima o tajnama života posle smrti…

Većinom, te knjige u sebi nose nešto polovično, nešto što može biti istinito, ali ne mora. Nešto što nije niti malo istinito, a zapravo je to suština.

Autori ovakvih knjiga neretko iznose lična iskustva. Čak neki na osnovu ličnog uverenja i procene da će zaista uspeti da pomognu ostalima, počinju da budu motivatori koji misle da će vam pokazati put ka sreći. Oni žele da vas nauče da živite život. Oni to zaista žele i smatraju da je to njihova dužnost. I vi potom u to nekim čudom poverujete i onda odete da kupite knjigu ili posetite govor, platite za jedno ili oba, zatim se vratite kući nakon govora “prepuni” novih saznanja o životu. Ukoliko ste kupili takvu knjigu, rado je listate i kažete sebi: “Sada sam konačno naučio/la kako funkcioniše život!”

I? Kako funkcioniše? Objasnite, molim vas. Hvala.

Koja je tajna života? Kako ćemo svi do uspeha? Šta nas čeka kada stignemo tamo? Jesu li vam pričali ili pisali o tome? Kako se nositi sa uspehom, ako ga dosegneš?

Šta se dešava nakon smrti? Kako se postaje najbolji? Kako se stvara samopuozdanje? Gde se ono i kako kupuje? Jeste li platili da saznate kakav je vaš ljubavni život i zašto je loš? Ustvari, kako znate da je loš? Ubedili su vas da je njihov dobar, pa onda vi zaključijete frivolno da je vaš loš?

Čudno. Baš sve to je nekako čudno.

No, ko sam ja da o tome govorim. Čovek bez iskustva. Običan mladić koji pokušava da postane pisac. Zanesenjak. Pametnjaković. Njegove knjige nisu poznate široj javnosti, nije ni on, kažu neki. Ko zna šta tamo piše? Čak, nije bio niti jednom na televiziji da o svojim knjigama štogod kaže.

Ni to nije važno.

Važno je da na kraju ovaj tekst shvatite onako kako želite da ga shvatite. Smatram da ste dovoljno mudri.

Postoje i oni ljudi – ili su postojali – čije savete za život svakako treba poslušati. Ne i primeniti ih po svaku cenu, ali poslušati, zapamtiti ih, to svakako da. Postoje i takve knjige o tajnama koje život skriva i nosi ih sa sobom, a koje zaista treba pročitati.

Na kraju, zapravo ni sam ne znam da li sam trebao da napišem ovaj tekst? Možda ipak svako treba da slobodno odluči o svojoj sudbini i prihvati ili ne prihvati sve te tajne pomoću kojih će postati ohoho, najbolji.

Živeli! – #MilošJoker

Photo by Chris Benson on Unsplash

Podeli:

Blog o (nesvesnom) blogu

U poslednje vreme među najpopularnijim rečima čvrsto, kao egipatske piramide u nepreglednim prostranstvima peska koji ih okružuje, stoiji reč: blog!

Blog, modni blog, internet blog, blog o zdravoj ishrani, blog, blog, blog… Uistinu, blog može biti izuzetno koristan za ljude ukoliko čitaju blogove onih blogera koji jasno i nedvosmisleno poznaju teme o kojima pišu.

Svet se ubrzano menja, nema sumnje. Ubrzanje će u narednim godinama biti sve veće. Moja slobodna procena.

Šta nam je činiti u moru blogova i blogera koji su preplavili internet?

Možda nemam baš jasan odgovor, ali pokušaću da izrazim svoj intuitivni stav.

Prilagođavanje je osnovna karakteristika svakog čoveka. Neretko potpuno nesvesno čovek ume da se prilagodi najtežim situacijama koje ga snađu u životu. Nesvesno je čarobno mesto u kom postoje sećanja koja nisu nikada zaboravljena kao u svesnom. Nesvesno poput rezervoara prikuplja u sebe sve slike, događaje iz naše prošlosti i skladišti ih u sebe, dozvoljavajući svesnom samo ponekad da mu pristupi. Najčešće to nazivamo iskustvo. Iskusni smo, životno iskusni. Da li? Nema sumnje da jesmo. Neko manje, neko malo više, neko izuzetno, kako godine i događaji promiču kroz naše dane.

Mlade generacije koje danas stasavaju i koje će preuzeti naše uloge već za koju deceniju – vreme strahovito brzo prolazi – imaju svest o nekom potpuno drugačijem svetu koji će im se desiti u budućnosti. Takođe, baš kao i mi nekada imaju predstavu o vremenu koje nikada proteći neće, o večnoj mladosti i ljudima koji stare i odlaze u mrak. Uvek sam se pitao šta je sa onim mrakom koji dolazi pre rođenja? Jesmo li se i njega plašili poput onog koji dolazi nakon smrti? Živimo između dva mraka i naše vreme, svaki naš trenutak prolazi, a zauvek ostaje u vremenu.

Elem, da se vratim na mlade generacije. Ne zanemarujte njihovu moć rasuđivanja, NIKADA! Učite od njih SADA!

Zašto?

Jednostavno je. Oni realno proživljavaju trenutke tehnološkog napretka. Digitalizuju čak i sopstvene živote do te mere da nam se čini da katkad preteruju, i to čine potpuno svesno, prikupljajući i skladišteći podatke u nesvesno, koje će jednom kada im zatreba povući nazad i to, baš poput nas, nazivati iskustvom.

Ja sam jedan od onih koji rado uči od mladih ljudi i od pisaca. I od jednih i od drugih učim o njihovom iskustvu. Pokušavam da doprem do njihovog nesvesnog i shvatim život kao kategoriju koja ima svoj početak i kraj.

Na ovom svetu, u ovom vremenu u kom postojiš ti, i u kom postojim i ja, svaki čovek, svako živo biće ima svoj početak i svoj kraj. Jesmo li iz mraka došli i u mrak se vraćamo? Ne znam. Možda mi to samo tako nazivamo mrakom. Možda je svetlost. Možda, ma ko će znati šta je? Jedno Bog valjda zna.

Da ne dužim, i pokušam da na kraju iskažem poentu.

Dok ste mladi, pripremite se dobro za svoj budući život. Učite, čitajte, razvijajte svoj um. Budite kolekcionar dobrih i loših događaja, ali se za ove druge potrudite da ih ne osetite na sopstvenoj koži. Kasnije, tokom života, vaše nesvesno će vas voditi i pokazivati put kojim ćete koračati kroz vreme. Vi ćete to smatrati spletom okolnosti, a zapravo reč je o nagomilavanom iskustvu koje nesvesno vraća u svesno i vodi vas kroz život.

Suština svega je u samo jednoj rečenici: ‘Ne dozvolite da život odživi vas, već učinite sve što je u vašoj moći da vi odživite život.’

Ukoliko vam je ovaj tekst, koji sam potpuno namerno nazvao: Blog o blogu, a koji i nema mnogo veze sa tim, pomogao da shvatite čemu – po mom shvatanju – nesvesno zapravo služi, prepuručujem vam da čitate što više. Čitajte dobre knjige, čitajte i one za koje mislite da su manje dobre. Ipak, svaka je knjiga dobra na neki svoj način i iz svake možete prikupiti ono što ćete snimiti u svoje nesvesno koje će vam u datim životnim okolnostima u svesno poslati iskustvo pomoću kog ćete se kretati dalje.

Svakako, bio bih naročito neiskusan ukoliko vam ne bih preporučio da pročitate moj najnoviji roman VREMENSKI PARADOKS i to tako što ćete ga – a učeći od mladih u ovom slučaju – poručiti putem interneta i to klikom na ova plavičasta slova. Tamo ćete pročitati mnogo zanimljivih rečenica u kojima ćete prepoznati svet koji se neprekidno menja i ljude čije se dileme, navike, životi uprkos svemu, možda nikada ne menjaju.

Takođe, zapratite moj profil @dnevnik_jednog_pisca

Do sledećeg bloga, živeli!  

Podeli:

Dnevnik jednog pisca

Zašto vas pozivam da kliknete na ova plavičasta slova koja slede na kraju teksta i zapratite moj digitalni dnevnik jednog pisca? Zato što smo svi mi nekada kao deca, ili skoro svi, vodili neki svoj dnevnik i zato što je to bila jedna veoma zanimljiva, uzbudljiva i korisna stvar.

Tamo smo upisivali sve svoje nade, želje, strahove, čarobne misli, planove za život, važne događeje, imena prvih ljubavi… Tamo smo upisivali deo svog života, onog dečijeg života, neukaljanog, iskrenog, prepunog emocija.

Ukoliko zapratite moj digitalni dnevnik jednog pisca imaćete priluku da otkrijete neke potpuno drugačije sadržaje od onih koje možete videti na mojoj fb stranici → Miloš Joker. Suštinski neki drugačiji sadržaji će vam omogućiti da pratite moj skoro svakodnevni život i razmišljanja, ali i rad na novom romanu, predstavke o knjigama koje sam napisao do sada, ali i drugim knjigama koje čitam, i svakodnevna razmišljanja na razne teme koje čine i vaš život, i koji prostor oko naših života zajedno delimo. Biće i nekih video sadržaja, i još mnogo toga drugačijeg od uobičajenog predstavljanja.

Digitalni dnevnik jednog pisca možete zapratiti tako što ćete kliknuti na ova plavičasta slova  dnevnik_jednog_pisca, i potom samo pritisnuti dugme PRATI. Ustvari, vi to već sve i sami znate, jedino je potrebno da imate sopstveni instagram profil, dobru volju i to je sve. Vidimo se na instagramu!

Podeli: