Danas kada je čitav svet zastao, negde se i potpuno zaustavio, usled pandemije koju je prouzrokovao virus Covid-19, nije nimalo jednostavno govoriti o biznisu i kako nastaviti dalje.
Mišljenja su podeljena. Od onih da ništa više neće biti isto nakon pandemije, do onih da će svet nastaviti uobičajenom putanjom da se okreće oko sunca.
Elem, da se vratim temi, a to je kako prodavati?
Prilično je lako, ukoliko imate dobar osećaj za biznis. Sa druge strane, ništa teže, niti zahtevnije ukoliko ste totalni početnik ili ukoliko ste tek pomalo zainteresovani da postanete dobar prodavac robe ili usluga.
Kako prodaja funkcioniše?
U zavisnosti od vrste robe, prodaja će funkcionisati na nekoliko načina, ipak svaki od tih načina se razlikuje onoliko, koliko vam je potrebno da se setite profesionalnog prodavca koji je na vas ostavio nezaboravan utisak dok ste odabirali najbolji parfem i pomogao vam u tome. Možda dok ste birali savršen par cipela? To je zanimljivo, zar ne? Koliko vam je zaista važno da se posavetujete sa prodavačicom dok pazarite novi par obuće? Pretpostavimo da vam to znači puno i pretpostavimo da u isto vreme u osobi koja pokušava da vam proda obuću vidite i saveznika i protivnika koji jedino želi da vam izbije novac iz džepa.
Tako nekako funkcioniše čitava prodaja, u zavisnosti od toga šta, kome i kako prodajete?
Da krenem od ovog poslednjeg: kako prodajete?
Imati specifičan pristup prodaji, može biti od najveće važnosti za vaš dalji razvojni put.
Prodavati nešto na svoj način je ono što se traži, tj. ono što će zasigurno zauvek napraviti razliku između dobrog , lošeg i osrednjeg prodavca.
Kako postati dobar prodavac robe ili usluga?
Ovo pitanje je jedno od najskupljih pitanja svih premena, današnjice, reklo bi se, naročito.
Ukratko, sve je u vašoj svesti. Sve je u vašem pristupu prodaji. Sve je u vašem osećaju i sve je u tome da li želite da se nadmećete sami sa sobom. Ukoliko sebi postavite cilj da ćete ove nedelje prodati više robe ili usluga, negoli prethodne i ostvarite ga, vi ulazite u rang prodavaca profesionalaca.
Šta vam je za to potrebno? Veštine.
Kako možete doći do veština? Možete lako, istražujte malo. Možda bih i ja mogao da vam u tome značajno pomognem. Pratite me na facebook-u i tamo ćete moći da pročitate neke od mojih tekstova.
Priča, priča, priča je najvažnija veština koja vam je potrebna da biste postali uspešan prodavac.
Sa druge strane priča, bez prethodno stečenog znanja o robi ili uslugama koje prodajete, nema ama baš nikakvu prednost sama po sebi.
Suština same prodaje je u promociji sopstvenog znanja pred kupcima. To je sve.
Ukoliko uspete da impresionirate kupca i svojom pričom ga uverite da kupuje pravu stvar, vi ćete postati profesionalac. Pritom, ne zaboravite da proizvod ili usluga koju prodajete mora biti vrhunskog kvaliteta, jer u suprotnom dovodite kupca u zabludu i u situaciju da bude prevaren, a to je ono što vam se nikako, nikada u poslu ne sme dogoditi.
Na kraju, recimo da je moj posao da prodajem pisani sadržaj.
Sadržaj koji pišem mora biti dobar. Nakon što ga napišem, trebalo bi da ga prodam.
Šta mislite, hoću li uspeti da ga prodam?
Ukoliko ste u ovom tekstu pročitali nekoliko rečenica koje vam mogu biti od koristi, to znači da sam vam prodao sadržaj. Nisam zaradio novac, ali sam dobio nešto mnogo više od toga, vaše poverenje i pažnju.
Zapamtite to, ukoliko želite da postanete profesionalni prodavac, poverenje i pažnja prodaju mnogo više, na odloženo. Ukoliko ste shvatili prethodnu rečenicu na pravi način, nema sumnje da je pred vama svetla budućnost jednog profesionalnog prodavca robe ili usluga.
Ukoliko vam se ovaj tekst svideo, možete ga podeliti na svoj zid ili lajnu.
Ukoliko vam bilo kada u budućnosti bude zatrebao kvalitetan copywriting (tekst koji će da unapredi prodaju u vašem biznisu) ili content marketing (tekst koji će ojačati vaš brend), a vi se ne ustručavajte da za tako šta potražite moje usluge, usluge jednog pisca.
Za više informacija, možete me kontaktirati putem sledeće fb stranice klikom ovde
Srdačno vaš,
Miloš Joker
.
Photo by Jon Cellier on Unsplash